Laura Călin, la 10 ani de V for Vintage: “Aș mulțumi mai multor celor care ne-au ajutat în povestea asta”

În sfârșit, cineva cu care sunt de acord: ca să îți iasă bine ceva, trebuie să muncești mult. Să muncești. Cine mai credea că e la modă munca? 🙂 Laura Călin, fondatoarea V for Vintage, evenimentul de modă și cultură vintage, povestește cum a ajuns la prima ediție, de la care dorea doar să iasă bine, la un eveniment care numără deja 20 de ediții de succes.

 

Cum a fost prima ediție V for Vintage? Ce îți amintești cel mai tare legat de ea? 

Prima ediție de V for Vintage a fost acum 10 ani, când abia apăreau magazinele vintage online, iar ideea mi-a venit dintr-o dorință: ce frumos ar fi să existe un loc sau o zi sau, oricum, ceva în lumea reală, unde să poți vedea produsele vintage din online. De la idee la lansare, lucrurile s-au conturat și au cuprins o altă pasiune foarte larg conturată – designerii români. Așa a început nebunia logistică și poate pentru că era entuziasmul începutului, pentru că eram mai tânără și mai inconștientă, nu m-am descurajat… restul e istorie.

Amintirea primei ediții este legată de modul în care promovam acest târg și ce motto aveam, sună ceva de genul: „Mare târg, mare” Și a ieșit chiar așa, mare. A fost un vis care a devenit realitate.

La prima ediție eram un om de publicitate cu o idee care se inspira din pasiunea pentru Vintage și pentru designerii români. Eram de toate, și cea care dădea interviuri, și cea care muta mese și scaune, și cea care caută designeri și colecționari de vintage, mă ocupam și de decor, dădeam și cu mătura, eram și cu microfonul și cu zâmbetul pe buze.

Ce te-a inspirat să faci acest târg și ce ți-ai propus să se întâmple la prima ediție?

În 2008, lumea modei părea departe de noi, vintage-ul și designul românesc le descopereai online. De aici a pornit totul, din dorința de a face un pod între design românesc, vintage și public, într-un cadru în care aceștia să-și poată expune creațiile liber. Inițial, am vrut un eveniment de o zi în care să adun designeri și colecționari. Și a ieșit atât de bine încât s-a transformat într-un proiect ajuns la a 20-a ediție.

Care a fost ediția ta preferată a târgului?

De fiecare dată, ultima ediție. Poate ai fi vrut alt răspuns, unul mai precis, dar vorbesc foarte serios: ca să iasă bine, e musai să ne placă, și fiecare nouă temă să ne captiveze, iar atunci când ne apucăm să lucrăm la ea, e obligatoriu să credem sincer că este cea mai spectaculoasă și mai interesantă.

Te-ai gândit de la bun început că vei ajunge la 20 de ediții V for Vintage și că vei merge și mai departe? Sau nu așa erau planurile?

La început, planul era să ne iasă bine evenimentul. Era un plan cu o proiecție pe termen scurt, fără viziunea unei următoare ediții. Planurile însă s-au schimbat și am ajuns să fim un târg cu două ediții pe an, în perioade bine stabilite, cu campanii bine gândite și colaboratori atent aleși. Acum avem o viziune pe termen lung și proiecte conexe în zona creativă și educativă.

Cât de greu sau de ușor este să organizezi un eveniment care să rămână etalon pentru evenimentele de acest gen și pe care să îl știe toată lumea?

Cel mai greu e să te reinventezi de fiecare dată, să găsești colaboratorii care să înțeleagă proiectul, să găsești spațiul care să te găzduiască. Cel mai ușor e după târg, când ești mulțumit de ce ai reușit. Uitându-mă retrospectiv sunt multe lucruri pe care le-aș schimba și spun asta cu experiență pe care o am acum. Aș schimba inclusiv lucruri pe care le-am făcut la cea mai recentă ediție, am învățat atâtea lucruri între timp. Ce-aș îmbunătăți însă e modul de comunicare și apropiere față de toți cei implicați în proiect. Cred că le-aș mulțumi mai mult pentru tot aportul adus, mi se pare mereu că se uită asta. Proiectele sunt făcute de oameni.

Crezi că te identifici cu acest eveniment? Adică lumea te știe că Laura de la V for Vintage? Te deranjează asta?

Mă bucur că mi se spune Laura de la V for Vintage și că notorietatea proiectului îmi împrumută puțin din aura succesului pe care îl are.

Cum s-au schimbat expozanții de la an la an? Cum arată EKG-ul evoluției lor la V for Vintage?

Am asistat la povești de succes, unele au început la noi și am crescut împreună și altele au fost doar „o poveste de un an”. Avem designeri cu care ne reîntâlnim la fiecare ediție și alții cu care ne întâlnim o dată și atât. Cred că le purtăm succes celor care se asociază cu noi, ne continuăm colaborările și în afara târgurilor, fie la cursurile pe care am început să le facem, fie pe proiectele lor pe care le susținem, suntem dincolo de colaborări punctuale, am creat o continuitate, prietenii și ne place să credem că am schimbat viețile unora dintre cei cu care am interacționat de-a lungul timpului. Ei cu siguranță ni le-au schimbat nouă.

În ultimii trei ani, un element nou pe care l-am adoptat este juriul – a devenit ceva necesar în contextul în care sunt din ce în ce mai mulți cei care doresc să participe; și din ce în ce mai buni, ceea ce face selecția dificilă din ambele puncte de vedere.

Ce ți-a adus această experiență ție?

Am învățat că, indiferent de tensiune, panică, stres, agitație, totul o să fie bine în cele din urmă. Că nu am cum să controlez tot. Că nu pot fi toți mulțumiți (și mă refer aici și la expozanți, și la vizitatori), dar cea mai mare parte a lor o să considere că a fost un eveniment bun. Am mai învăța să am încredere: în mine, în echipă, în karma.

De ce crezi că depinde succesul unui târg cu vânzare care trece timpul? Să zicem un top 3 ingrediente ale rețetei de succes.

Multă muncă. Și creativitate. O echipă bună. O viziune. Multă promovare. Dezvoltarea ca proiect de colaborare. Să înveți să te reinventezi de fiecare dată într-o versiune mai bună.

Ai superstiții sau ritualuri anume înainte de eveniment și în zilele acestuia? Detalii, detalii, detalii.

Am o listă de to do-uri în minte că ritual la începerea târgului. Și, de câteva ediții, am o mantră pe care mi-o repet obsesiv: Bucură-te, a ieșit bine. Așa am învățat să mă bucur de tot, de oameni, atmosferă, colecții, de ceaiul cu care îmi încep dimineața, de graba celor care își termină de amenajat standurile, de ultimele detalii, de tot ce merge și nu merge, am o stare de bucurie pe care am învățat să o trăiesc și să o simt din plin.

Ce ai căutat să aduci nou de la an la an și care sunt surprizele ediției cu numărul 20?

Tematica ediției este de fiecare dată o noutate, acum avem de exemplu o ediție #UPGRADE în care ne legăm de cum ne-am dezvoltat ca societate în ultima decadă. Un Upgrade în design, tehnologie și mentalitate.

Printre surprizele V for Vintage 20 sunt spațiul nou și inovativ care ne găzduiește acum, cu un aspect industrial, organizat în 3 săli conectate de o grădină. Ne întâlnim la The Landmark, strada Vasile Alecsandri 4, în zona Piața Romană, un loc în care #UPGRADE își găsește locul în mod natural.

Am inițiat un proiect în care persoane publice, prieteni V for Vintage,  își aleg un designer la început de drum, îl „adoptă” și îl susțin în demersul creativ.

Ce îți dorești să se întâmple cu V for Vintage? Cum îl vezi în 2020, de exemplu?

V for Vintage în 2020 este un eveniment de referință cu multe acțiuni în zona de educație, formare și proiecte de colaborare. În această zonă ne dorim să evoluăm.

 

 

Laura Călin, fondator V for Vintage, și poze de la ediții din primii zece ani ai evenimentului. 🙂

 

 

BINE DE ȘTIUT

V for VINTAGE 20 va avea loc pe 21 și 22 aprilie, la The Landmark (Vasile Alecsandri 4, Piața Romană), și aduce laolaltă 100 de designeri contemporani, 10 colecționari de vintage autentic, 3 universități de arte și design.

Toate detaliile evenimentului le găsiți pe pagina dedicată de Facebok, aici. 

 

Citește și: 20 de motive ca să vii la V for Vintage 20

 

 

 

 

Foto: arhiva personală Laura Călin, fondator V for Vintage

 

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


error: Content is protected !!