#MezaninMarket. 9 antreprenori, în 5 întrebări și (câte) 3 imagini

Mi se pare important, ca om care are un mic business și care știe cât de greu se cresc micile businessuri, să susțin, dacă pot, alți antreprenori, vorbind despre ei. De data asta, am pus laolaltă nouă expozanți de la Mezanin Market (nouă cu tot cu mine 🙂 ), cărora le-am pus cinci întrebări în avanpremiera târgului din 14-15 septembrie, de la Mezanin (Palatul Universul, zona Cișmigiu). Vă invit să-i cunoașteți în rândurile de mai jos, dar mai mult mi-ar plăcea să veniți la Mezanin în weekend, să-i vedeți la ochi și să le ascultați povestea, să descoperiți cum se simte munca lor și, dacă vă plac produsele pe care le gândesc, le creează, le fac, le aleg pentru a le aduce în fața voastră, să le luați acasă.

Începem cu mine.

 

Cup&Candle

Care e povestea voastră?  

Cup&Candle este un atelier local de lumânări manufacturate din ceară de soia 100%, turnate în recipiente vechi și recipiente noi făcute din recipient vechi – piese din porțelan, piese din ceramică veche, pahare din sticlă reciclată, tăiată și șlefuită manual. E un mic business de familie, la care am muncit, de la început, împreună cu soțul meu – care atunci nu era încă soțul meu, și în care, la început, adică acum șase ani, au crezut doar doi oameni – noi doi. Povestea a crescut frumos și cu pași mici, așa cum se întâmplă de multe ori cu afacerile care pornesc fără investiții colosale, ci doar din mici economii – mici-mici; iar acum pot spune că trăim aproape exclusiv din Cup&Candle.

Inițial, lumânările le turnam doar în cești din porțelan, recuperate din târguri de antichități sau vintage boutique-uri, apoi, ușor, am diversificat oferta. Acum, lumânările noastre (care nu conțin parafină sau stearină, ci doar ceară din soia, care e o ceară netoxică și prietenoasă cu mediul) sunt turnate în tot felul de recipiente – am păstrat porțelanurile, dar am adăugat și recipiente din sticlă ambra și pahare realizate din sticlă reciclată, pe care le face, special pentru noi, un sticlar din România.

Avem deja mai multe serii de lumânări – lumânările #cities, cu parfumuri imaginate pentru orașe din România, lumânările #flowerpower, cu parfumuri ale unora dintre cele mai iubite flori, lumânările #goodmood, cu parfumuri combinate altfel decât suntem obișnuiți, lumânările #memories, cu parfumuri care amintesc de copilării frumoase. Lor li se adaugă lumânările lucrate pe comandă, personalizate în funcție de client și de gusturile lui.

Cine sunt clienții voștri, ce principii vă apropie și ce vă leagă?

Noi nu avem clienți, avem prieteni. Sau cel puțin așa ni se pare mai frumos să le zicem. Sunt, probabil, unii dintre cei mai fain oameni care cumpără lucruri, oameni care ascultă povestea înainte de a decide dacă obiectul din fața lor merită atenție, oameni care sunt atenți la detalii, oameni care apreciază munca făcută cu migală, cu drag, cu dăruire, oameni care aleg să încurajeze o afacere locală, oameni care ne ajută mereu cu feedback pe bune, oameni pe care îi simțim aproape și fără de care nu am fi ajuns aici unde am ajuns. Nu, serios, clienții noștri sunt, de fapt, cei care ne-au ajutat să construim, pas cu pas, cee ace avem azi. Și pentru asta le vom mulțumi în fiecare zi. Și, apoi, oamenii aceștia care ne cumpără cred, la fel ca și noi, că mai bine cumperi puțin și bun, că poți avea un obiect frumos născut dintr-un obiect vechi, că poți fi un pic mai atent la mediu.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care veniți la târguri (ce vă aduc ele față de activitatea obișnuită a businessului)?

Noi nu avem magazine fizic, cu doar online (www.cupcandle.ro), așa că participarea la târguri este esențială pentru a ne întâlni mai mult și mai des cu publicul nostru. Pentru noi, târgurile sunt prilej de (re)întâlniri, de stat la povești minute în șir, de a da mâna antreprenor cu client-prieten, de a testa parfumuri și combinații de parfumuri noi, de a schimba impresii despre ce vrem să mai aducem nou și cum. Și, din fericire, ni se întâmplă asta la toate târgurile la care mergem. Dar la Mezanin e ceva în plus: energia locului, zecile de prieteni cu care ne întâlnim foarte des acolo, cafeaua bună de la Beans&Dots, Cișmigiul de aproape, în care merg băieții mei la joacă atunci când eu stau la stand.

Ce vă place cel mai tare la publicul de la Mezanin Market?

Că are răbdare să asculte povestea fiecărui brand care îi atrage atenția, dintre expozanții selectați cu grijă de Silvia. Și că e foarte curios, pune întrebări și așteaptă răspunsuri detaliate. E un public super smart.

Cu ce surprize veniți la Mezanin Market din 14-15 septembrie?

Cu pain au chocolat – o nouă lumânare în seria #Memories. Cu lumânare #Constanța, cu parfum de apă de mare și flori. Cu cinci combinații de parfumuri în teste pentru seria de lumânări dedicată bărbaților de lângă noi. Cu lumânări în piese din porțelan abia „culese” din târgurile de antichități, piese care nu se găsesc în shopul nostru online. Și cu bomboane Bucuria. 🙂

 

 

TERATAI

 

Care e povestea voastră?

Teratai este un magazin butic online în ne-am propus să îmbiem bijuterii din argint superbe și dragostea de sine. Un spațiu în care să te simți bine, care să te inspire, care să te facă să te oprești un pic din toată alergarea de zi cu zi și să zâmbești.

Totul a luat naștere în insula Bali, un loc magic pe care l-am vizitat acum doi ani. Cunoscută în întreaga lume prin frumusețea aparte, am descoperit acolo și că este tărâmul celor mai pricepuți argintari din lume.

De acolo ne-am inspiriat și pentru nume – Teratai înseamnă lotus în balineză, iar simbolistica a rezonat cu noi imediat. În multe culturi și religii, eforturile florii de Lotus de a trece prin noroi, doar pentru a înflori în toată splendoarea deasupra apei, sunt asociate cu eforturile pe care le facem, ca oameni, sa trecem peste problemele zilnice, și să devenim mereu mai buni.

Am fost atrași de cultura lor, de dragostea lor pentru viață și mediul înconjurător, și ne-am îndrăgostit iremediabil de bijuteriile pe care le lucrează manual, cu tehnici vechi, moștenite din generație în generație.

Am realizat apoi că în fiecare loc pe care l-am vizitat am găsit bijutieri extrem de talentați și modele deosebite de bijuterii, cu specific local, și ne propunem să le aducem pe cele mai frumoase mai aproape și de femeile din România. Am continuat cu bijuterii lucrate manual în Bangkok, și urmează Lisabona și Beijing.

Wear Joy este mantra Teratai – Poartă bucurie – și aste ne propunem să facem de la începutul acestui an, cu bijuterii lucrate manual în argint, cu pietre semiprețioase naturale, atent selecționate și disponibile în număr mic, ideale pentru orice femeie care dorește să își exprime personalitatea.

Cine sunt clienții voștri, ce principii vă apropie și ce vă leagă?

Persoanele care aleg bijuteriile Teratai sunt iubitorii de frumos. Sunt oameni care apreciază migala și munca din spatele oricărui lucru realizat manual și unicitatea lui. Sunt preoponderent femei care sunt în conexiune cu ele însele, trăiesc în prezent, și sunt conștiente de eforturile pe care le fac, și înțeleg ce important e să te răsfeți din când în când, să îți dai energie să continui.

Bărbații care aleg bijuteriile Teratai în dar pentru doamne sunt impresionați de cele mai complexe modele și tehnicile și meșteșugul fiecărei piese selecționate.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care veniți la târguri (ce vă aduc ele față de activitatea obișnuită a businessului)?

Având momentan doar prezență online, ne bucurăm să participăm la târguri, în primul rând pentru oameni, pentru conexiunea pe care o creăm cu toți cei care admiră bijuteriile Teratai. Ne spunem povestea mai cu patos prin viu grai și putem crea conversații și prietenii. Avem ocazia să expunem modelele și să fie admirate și atinse – bijuteriilor le place să fie purtate, iar atunci când aduc bucurie, așa cum ne propunem, suntem împliniți.

Ce vă place cel mai tare la publicul de la Mezanin Market?

Vibe-ul. Sunteți foarte faini, vizitatori ai Mezanin Market care citiți acest articol. 😊

E un spațiu creativ, cu oameni creativi. Vizitatori curioși și oameni care știu să aprecieze deopotrivă designul minimalist și bijuterii mai complexe, care spun povești și au o încărcătură culturală puternică.

Cu ce surprize veniți la Mezanin Market din 14-15 septembrie?

Abia așteptăm noua ediție de Mezanin Market pentru că vom aduce o parte din noile modele de bijuterii selecționate, dintre care câteva piese speciale și unicat, cu pietre neșlefuite. Niște minunății care pot fi cel mai bine admirate live, așa că vă așteptăm!

 

 

DOAGA STUDIO

Care e povestea voastră?  

DOAGA STUDIO este un mic atelier de manufactură de obiecte de design interior care se va prezenta pentru prima oară publicului larg acum, la Mezanin Market. Este înființat de mine, Iulian Bărbuceanu, 33 de ani și tătic de puțin peste un an, ghid de turism devenit artizan după ce m-am îndrăgostit de doagele și de lemnul recuperate, pe care le aleg special și le colecționez de peste 6 ani, cu gândul de a spune mai departe povestea lor.

Lămpile, decorațiunile și piesele de mic mobilier sunt realizate folosind predominant materia primă disponibilă în atelier: lemn reciclat sub formă de doage de butoaie vechi, butoaie cumpărate direct din gospodăriile podgorenilor din România, și un lot de capete de scânduri cumpărate de la Anteco Ploiești, un mare producător român de mobilier, chiar înainte de închiderea recentă a fabricii, fondată în 1886.

Atelierul s-a născut după o perioadă de șase ani în care ideile și experiențele (de la ucenicie într-un atelier tradițional de făcut butoaie, la ghidaj turistic în podgorie, decorarea propriei case sau proiectarea de mobilier la comandă) s-au așezat, contrazis și completat, dând naștere unui ideal, acela de a duce mai departe povestea doagelor de butoi, aceste bucăți de lemn care au stat zeci de ani alături de generații întregi în gospodării, care au dat viață vinului și l-au înnobilat, dar pe care oamenii, de decenii, le pun pe foc la capătul utilității lor, practic reducând la cenușă și o parte din viața de la țară din România.

Cine sunt clienții voștri, ce principii vă apropie și ce vă leagă? 

Cei care apreciază obiectele de design realizate de DOAGA STUDIO sunt oamenii care își iubesc căminul, care aspiră să locuiască într-un spațiu care îi inspiră, cu care să rezoneze, care să fie o extensie a personalității lor, o oglindă a valorilor pe care ei le poartă în viață, fie el un spațiu boem sau industrial, în stil scandinav, cu influențe africane sau wabi sabi.

Un tip aparte de clienți sunt oamenii din lumea vinului, persoane care își doresc să dețină acasă o piesă care vine cu povestea ei, cu rolul ei în acest univers viu legat de producția și transformarea vinului, de la plantarea viței de vie, până la culegerea strugurilor, producția vinului și înnobilarea lui în recipient de lemn sau de altă natură.

O alte categorie sunt persoanele care apreciază manufactură, lemnul sau ceramica, designul interior sau de obiect; arhitecți sau designeri de interior care caută piese unicat sau cu trăsături special.

Și nu în ultimul rând, unele piese realizate în atelier se adresează iubitorilor și colecționarilor de artă, pornind de la unicitatea materiei prime, a trăsăturilor definitorii ale acesteia care s-au dezvoltat în decenii, iar acum, acestea fiind puse în valoare, își spun propria poveste.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care veniți la târguri (ce vă aduc ele fată de activitatea obisnuită a businessului)?

În present, DOAGA STUDIO nu distribuie în magazine colecțiile de obiecte realizate, așadar participarea la târguri este ocazia perfectă de a interacționa cu oameni cu interesuri comune, fie clienți, fie colegi artizani și producători.

Un alt motiv este feedbackul primit și energia care se naște prin participarea la târguri, o energie care duce la inovare, la completarea unor idei de design, la schimbarea unor direcții chiar sau la începerea unor noi colaborări.

Și nu în ultimul rând, sunt un iubitor de târguri, fie ele de handmade, de vechituri, de design interior sau de noi tehnologii și cred în puterea târgurilor de a pune în contact cererea și oferta cu rezultate foarte bune.

Ce vă place cel mai tare la publicul de la Mezanin Market? 

Fiind primul an în care particip la Mezanin Market, nu pot încă să caracterizez în detaliu publicul, dar simț că rezonez cu noul hub realizat aici, în Palatul Universul, cu spațiul de la Mezanin și celelalte mici proiecte, cafenele și businessuri din zonă și este un loc unde petrec aproape zilnic câteva ore.

Cu ce noutăti veniți la Mezanin Market din 14-15 septembrie?

Ca noutăți, pentru Mezanin am pregătit primele două colecții, Lampa și Decorațiuni și patru lansări de produs: Lampa Cumpăna, Tava, Asistentul și Grădina.

Ca surprize, în cadrul târgului, o parte din încasările din vânzări va fi donată proiectelor Naște Cum Simți, conduse de Irina Popescu (@irina_the_midwife). Ea și proiectele ei, în care noi credem, au fost alături de noi încă de când am aflat că vom deveni părinți, iar prezența la acest târg este momentul ideal să dăruim ceva înapoi.

 

NOODFOOD

Care e povestea voastră?

Ideea Nood Food a apărut într-o pauză de masă la corporație. Clasic, aș spune. Noi mâncam deja „diferit” (diferitul acesta era perceput și chestionat de colegi, care mereu voiau să afle de unde ne cumpărăm ingredientele și când avem timp să ne gătim acasă) și ne-am întrebat dacă și alți oameni ar simți aceeași nevoie. Sigur, de la un gând fugar, până la laboratorul propriu-zis, au mai trecut vreo doi ani, ani cu multă documentare, cursuri, testări de produse și strâns curaj. Iar în vara lui 2017, am făcut pasul spre ceea ce este astăzi Nood Food, un atelier de dulciuri fără zahăr, cu ingrediente curate, multe dintre ele bio, cu atenție la sursele de aprovizionare și la sezonalitate și cu o idee clară de „no waste”. Noi lucrăm doar pe comandă, de aceea totul este mereu proaspăt pregătit și nimic nu se pierde.

Cine sunt clienții voștri, ce principii vă apropie și ce vă leagă?

Clienții noștri sunt cei mai grozavi! Și spun asta pentru că am ajuns să ne cunoaștem personal cu foarte mulți dintre ei, să fim parte din momentele lor importante de viață, să dezvoltăm produse plecând de la cerințele lor și să primim încurajări constante. Sunt oameni ca noi, care își doresc o viață mai sănătoasă pentru ei și pentru copiii lor, care respectă mâncarea, care înțeleg că prin a cumpăra de la un producător local susțin, de fapt, o mentalitate de antreprenoriat și fac niște vise să devină palpabile.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care veniți la târguri (ce vă aduc ele față de activitatea obișnuită a businessului)?

Târgurile sunt o bucurie, în primul rând din motivul de mai sus: ne cunoaștem clienții față în față, stăm de vorbă, primim feedback instant. Apoi, am întâlnit colegi antreprenori și am aflat poveștile și motivațiile lor, ceea ce e mereu o inspirație și o sursă de bucurie. În plus, târgurile la care mergem înseamnă o ieșire din laborator și o mai bună înțelegere a ceea ce ne înconjoară: de multe ori poate ești preocupat doar de ceea ce faci tu, să-ți dezvolți businessul, să faci lucrurile doar între-un anumit fel. Ieșind din mediul cunoscut, afli, de fapt, o mulțume de alte idei și conectezi punctele în moduri neașteptate.

Ce vă place cel mai tare la publicul de la Mezanin Market?

La Mezanin Market venim deja a treia oară și e mereu o revenire într-un loc prietenos și cald. Ne place că fiecare participant este respectat, că spațiul respiră, că există varietate în selecția de expozanți și ne mai plac accentele super stylish ale locului. Silvia, ceea care organizează atât de atent totul, face o treabă minunată și asta se vede și în numărul de vizitatori.

Cu ce noutăți veniți la Mezanin Market din 14-15 septembrie?

Peste vară, am testat câteva produse sărate, și suntem super entuziasmați de ceea ce a ieșit: quiche-uri simple, păstrând filozifia ingredientelor de calitate și de sezon. Plus un cheesecake cu nectar de cocos și jeleu de fructe de pădure, ca să nu uităm că facem, în primul rând, deserturi.

 

ATELIER MUNA

Care e povestea voastră?

Povestea a început cu un mic atelier, în urmă cu șase ani. După multe încercări nefericite de a avea un job serios, am revenit la bucuria din copilărie, aceea de a face haine. Nu sunt designer, cele mai apropiate studii din domeniu sunt de Fashion Marketing IED. În ceea ce fac am pus mereu suflet şi fac asta cu drag, dar o fac tot pentru sufletul meu. Muna a apărut cumva dintr-o nevoie pe care încă nu ştiu să o definesc. Este copilul făcut din pasiune. Aşa că este un copil pasional, nebun, vesel și colorat.

Cine sunt clienții voștri, ce principii vă apropie și ce vă leagă?

Clientele Mună sunt feminine, puțin retro, romantice, creative, iubitoare de frumos şi curioase. Probabil mai toate sunt iubitoare de natură, natural și posesoare de patrupezi blanoşi. Călătoresc sau sunt stabilite în afară țării. Unul din tag-urile preferate este #wanderlust. Produsele Muna sunt gândite şi produse în România, iar țesărurile sunt naturale: bumbac, in, vâscoză.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care veniți la târguri (ce vă aduc ele față de activitatea obișnuită a businessului)?

Venim la târg pentru a întâlni oameni frumoşi care să ne inspire, cliente noi care ne pot descoperi şi pe care sperăm să le inspirăm, pentru dulciuri bune şi sănătoase și vinul de mure, pentru comunitatea de oameni faini.

Ce vă place cel mai tare la publicul de la Mezanin Market?

Este prima noastră participare, dar cred că Mezanin are un public frumos, cu oameni interesați de produse realizate local

Cu ce surprize veniți la Mezanin Market din 14-15 septembrie?

Fiind prima dată când participăm, brandul Muna însuși va fi o noutate. Produsele vor fi cele mai colorate. Aducem printuri vibrante, țesături naturale şi croiuri retro-feminine

 

MOKKO ATELIER

Care e povestea voastră?  

Mokko a apărut în toamna anului 2016, din pasiunea soțului meu pentru lemn și din dorința mea de a construi un proiect cu impact pozitiv în lumea în care trăim. Mokko înseamnă accesorii create conștient, cu respect față de mediul înconjurător și cu drag de oameni. Înseamnă „slow fashion” sustenabil și cu un mesaj la purtător.

Mokko înseamnă lucrul cu lemnul în limba japoneză, căci accesoriile noastre sunt prelucrate din lemn, și este încă o legătură specială pe care o avem cu Japonia. Nu doar prin prisma meșteșugului hârtiei – căci suntem pasionați și de origami și, din când în când, organizăm și astfel de ateliere tematice –, cât și prin intermediul filosofiei zen și a artei simplității, două principii pe care le integrăm în viața noastră și pe care vrem să le dăm mai departe și în lume. Milităm pentru lucruri puține, dar care ne aduc bucurie veritabilă, pentru simplitate și esență.

Cine sunt clienții voștri, ce principii vă apropie și ce vă leagă?

Comunitatea creată în jurul Mokko s-a format cu precădere odată cu popularizarea colecției #CuInimaLaPurtător, o colecție gândită pentru cei care, la fel ca și noi, cred în iubire, în bunătate, în umanitate. Lumea are nevoie ca astfel de valori să fie cultivate și promovate cât mai mult, iar noi am făcut din asta chiar o misiune personală: să reușim, cu ajutorul comunității, să facem lume mai bună și mai blândă, inimă după inimă.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care veniți la târguri (ce vă aduc ele față de activitatea obișnuită a businessului)?

Primul, al doilea și al treilea motiv sunt, de fapt, unul și același: comunitatea. Venim pentru oameni. Pentru a cunoaște oameni noi și pentru a ne revedea cu prieteni vechi.

Nu există bucurie mai mare pentru un creator decât să vadă bucuria de pe fața celuilalt atunci când îi poartă creația. Vin pentru schimbul acesta de bucurie și pentru că știu că un ecran, cu toate filtrele disponibile, nu poate să te facă să simți ceea ce simți când ești acolo, „în direct”, în offline, în viața reală.

Cu ce noutăți veniți la Mezanin Market din 14-15 septembrie? 

La ediția aceasta a Mezanin Market aducem în premieră colecția completă de coliere ZEN – în culori perlate și metalizate – alb, argintiu, auriu, violet, negru și verde smarald. Același stil minimalist, perfect pentru a accesoriza o cămașă, o bluză sau o rochie uni, dar, de data aceasta, mai puțin jucăuș și cu ceva mai multă eleganță, cu ceva mai mult mister.

 

CHEF SOSIN

 

Care e povestea voastră?

Ai început cu cea mai mișto întrebare. Eu sunt, conform multor diplome, doctor în inginerie microelectronică, specializat în microelectronică flexibilă şi elastică. Adică mi-a plăcut de mic să lucrez în mediu de laborator, pasiune găsită cu ocazia developării primelor fotografi, cam pe la 14 ani. Sticlărie de laborator am avut în casă de când eram mic. Deși voiam să merg la Facultatea de Biologie, am ajuns la Electronică şi în 2018 am fost împins ușor în afara domeniului.

De prin 2012 fac săpunuri, totul pornit dintr-o glumă care s-a întors foarte frumos. Şi timp de câțiva ani am făcut rețete din ce în ce mai bune până când, în 2018, după divorțul de inginerie, am înființat firma Savon d’etre SRL.

Eu am un grup de prieteni cu care mă întâlnesc la un eveniment numit, cât se poate de ironic, „Barosăneală”, un bine meritat reset aproape lunar. Un grătar cu piept de rață, cârnați de găină, cotlete de berbecuț, mangaliță şi cam tot ce ne trece prin minte, cât mai artizanal, curat şi gustos. La așa dezmăț, îți trebuie sosuri bune şi acum vine a doua glumă. Deja îmi luasem diploma de bucătar, prin 2017, şi cumva noi nu ne mai găseam muștarul super fancy pentru întâlniri. Băieții m-au provocat, mai mult în glumă puternic alcoolizată, să fac un muștar, dacă tot sunt bucătar. Că ei au uitat, asta e o altă poveste, dar eu am ținut minte şi m-am pus pe treabă.

Încet, încet, am dezvoltat trei rețete, le-am făcut niște etichete şi le-am botezat cât se poate de „in your fucking face”. A doua zi, după ce am postat un filmuleț pe Facebook, au început să vină comenzile. Printam etichete pe hârtie autocolantă şi le decupam cu forfecuța de cuticule.

Acum Savon d’etre SRL s-a dat de trei ori peste cap şi a intrat în industria alimentară. În august am împlinit 40 de ani, am șase produse în portofoliu, printez câteva sute de etichete pe autocolant repoziționabil, să poată omul recicla fără să râcâie ca posedatul, şi în octombrie ne deschidem laborator de sosuri artizanale „Chef Sosin” (si asta spus ușor în glumă, căci încă nu mă pot numi cu adevărat „chef”), unde altundeva dacă nu în Jilava. Se pare că am un nume predestinat producției de sosuri. Vreau să printez câteva mii de etichete pe lună. Şi până la 45 de ani vreau să am bistroul meu.

Cine sunt clienții voștri, ce principii vă apropie și ce vă leagă?

Eu am făcut sosurile astea pentru mine şi prietenii mei. Caut cele mai bune condimente, cele mai bune ingrediente, fără conservanți inutili. Sunt extrem de bitchy când vine vorba de ce se poate pune într-un sos, ce e absolut necesar şi ce e minciună, ca să faci volum. Nu am amidon, nu am faină în loc de zahăr. Clienții mei sunt cei care vor un produs cinstit 100%, lucrat în loturi mici, livrat personal în București, pentru că vreau să îmi cunosc personal clienții. Sper să pot face livrările astea în persoană cât mai multă vreme. Dacă nu se mai poate, primim vizitatori în Jilava, la laborator.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care veniți la târguri (ce vă aduc ele față de activitatea obișnuită a businessului)?

Târgurile sunt prilej de socializare, educare, promovare. Cred ca e mult mai bine să îl cunoști pe ăla de îți face produsul, să afli povestea face to face, să pleci cu o imagine completă. Social media e un tool bun, dar sper să nu înlocuiască prea mult din interacțiunea directă. De exemplu, lumea întreabă… şi va mai întreba multă vreme, de ce am hrean în toate muștarurile. Şi de fiecare dată răspund cu același entuziasm: eu nu am hrean decât într-unul, „Kinky dog” îl cheamă. Dar cum muștarul şi hreanul conțin o grămadă de substanțe commune, ce să vezi, muștarul adevărat, proaspăt, te duce cu gândul la hrean.

As putea foarte bine să fac 10.000 de pliante, să le pun în cutiile poștale, să le arunc prin restaurante şi să aștept să vină comenzile… sau pot să cunosc direct oamenii, să am comenzi mult mai ferme şi să creez o relație de durată şi personalizată.

Ce vă place cel mai tare la publicul de la Mezanin Market?

Am prieteni printre expozanți şi printre clienți, iar asta în urma unei singure participări. Sunt oameni dornici de lucruri noi, autentice, făcute cu simț de răspundere.

Cu ce noutăți veniți la Mezanin Market din 14-15 septembrie?

În sfârșit am făcut cărți de vizită, dar nu pentru mine sau cei doi asociați ai mei, ci pentru fiecare produs. Poate voi avea şi flyer/ catalog de produse. Am dezvoltat un muștar nou, pe care îl voi lansa la deschiderea laboratorului şi mă gândesc să îl aduc doar pentru degustare, să vad feedbackul. Lista de idei și planuri pentru sosuri e prea mare ca să o pun aici.

 

CAJUKI

Care e povestea voastră?

Cajuki împlinește un an vineri (whoop whoop) și a apărut din dorința a două prietene (și mame) de a crea un loc prietenos unde să oferim o selecție de haine pentru copii, haine foarte atent alese. Haine pe care le-am testat pe ai noștri copii, fabricate de branduri mici, sustenabile, în condiții etice și transparente. Asta pentru că noi credem în shopping făcut smart, haine mai puține, dar mai bune, care pot fi date mai departe, again and again.

Cine sunt clienții voștri, ce principii vă apropie și ce vă leagă?

Clienții noștri sunt oameni care împărtășesc aceleași principii cu noi. Majoritatea sunt părinți tineri, oameni atrași atât de estetica selecției Cajuki, de materialele incredibil de moi, dar și de conceptul de conscious shopping.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care veniți la târguri (ce vă aduc ele față de activitatea obișnuită a businessului)?

Târgurile sunt momentan vitale pentru noi. Hainele spun o cu totul altă poveste live versus site, iar noi nu avem (încă) un magazin fizic.

Ce vă place cel mai tare la publicul de la Mezanin Market?

Publicul de la Mezanin este publicul nostru, locul este perfect, atmosfera relaxantă, iar noi putem să stăm la povești și să ne cunoaștem mai bine clienții.

Cu ce noutăți veniți la Mezanin Market din 14-15 septembrie?

Aducem colecțiile de toamnă, texturi și culori perfecte pentru sezonul rece care urmează, sneakers și rucsacuri fabricate din materiale reciclate.

 

DANA DINU

Care e povestea ta?  

Am început cu studii în domeniu, specializare în design vestimentar și lucru ca designer la brandul Mancetta chiar din ziua în care am primit diploma de absolvire. Am colaborat cu două companii din Iași, apoi am venit în București. Mi-am împlinit visul de a lucra în cea mai mare companie producătoare de haine din România, respectiv la Nissa. Apoi am început să mă gândesc la o afacere proprie, din dorința de a pune în practică idei personale și de a îmbina totodată arta, mai exact pictura, cu designul vestimentar. Aveam metraje de țesătură, schițe adunate de-a lungul anilor, și dorința de a face ceea ce îmi plăcea cel mai mult. În mai 2014, am început colaborarea cu un atelier care cosea și serii mici, am stat acolo zi de zi, timp un an și jumătate, încercând să învăț cât mai multe detalii tehnice și de a mă perfecționa cât mai mult în direcția construcției de tipar. Ulterior, am închiriat un mic spațiu, l-am dotat cu utilaje și am început, u pași mici, colaborări cu magazine. Am început de la nimic, câteva bucăți de țesătură, o energie fantastică si un curaj nebun.

Cine sunt clienții tăi, ce principii vă apropie și ce vă leagă?

Clientele care au devenit fidele liniei Dana Dinu au fost atrase de câteva lucruri distincte, care, în timp, au devenit o adevărată semnătură personală: folosirea doar a țesăturilor din fibre naturale, simplitatea designului, care permite purtarea hainelor în foarte multe ocazii, execuția calitativă a cusăturilor, un preț corect. Există mereu dorința de a găsi acea piesă care să poată fi purtată mai multe sezoane la rând, să fie funcțională, purtată în viața de zi cu zi, dar care să conțină acel element surprinzător, care să o scoată din anonimat – un detaliu de croială, un guler special, un imprimeu. De asemenea, clientele preferă să aibă grijă de sănătatea lor și aleg, într-o proporție covârșitoare, țesături din fibre naturale – in, lână, bumbac, mătase. Iar eu, că designer, îmi dau toată silința să ofer acea haina dorită de femei, respectând niște principii sănătoase.

Care sunt cele mai faine trei motive pentru care vii la târguri (ce îți aduc ele față de activitatea obișnuită a businessului)?

Sunt o persoană comunicativă și îmi face mare plăcere să interacționez cu publicul care vine la târguri. Deși eu lucrez serii mici de haine, îmi place să cunosc clientele de aproape. Primesc feedbackul corect pe loc, iar asta mă face să mă strădui și mai mult. S-au legat și prietenii foarte frumoase, am primit și critici dure, am primit îmbrățișări de bucurie. Relaționarea directă cu femeile, după perioade de timp în care stau retrasă pe masă de croit, mă bucură foarte tare.

Ce îți place cel mai tare la publicul de la Mezanin Market?

Publicul târgului de la Mezanin este unul aparte, într-un sens bun al cuvântului. Vin oameni informați, rafinați, cu care se întâmplă să leg discuții profunde despre domeniul meu. Am senzația că energia locului și a oamenilor de la Mezanin atrage oameni cu care îți e mai mare dragul să intri în vorba. E, într-un fel, publicul meu ideal.

Cu ce surprize vii la Mezanin Market din 14-15 septembrie?

Ediția din 14-15 septembrie este una specială pentru mine. După multe ediții în care am fost întrebată dacă am un magazin al meu, sau când urmează să îl deschid, acum pot invita pe toată lumea în showroomul pe care lam deschis pe 7 septembrie. Pe lângă colecția nouă, aceasta este marea surpriză pe care am pregătit-o publicului.

 

***

Mezanin Market se redeschide pe 14-15 septembrie la Palatul Universul Mezanin Market, evenimentul ajuns la ediția cu numărul 9, este târgul care invită publicul să vadă de aproape antreprenorii din România, să le vadă produsele și să le cunoască poveștile înainte de a le cumpăra; un târg la care publicul este prietenul expozanților, iar expozanții sunt prieteni între ei; un târg la care contează vânzările, dar contează mult și zâmbetele, întâlnirile, bucuria.

Într-o atmosferă relaxată, cu oameni interesanți și cafea delicioasă de la Beans&Dots, Mezanin Market se redeschide pe 14-15 septembrie, la Palatul Universul (zona Cișmigiu).
Antreprenorii acestui prim târg din sezonul de toamnă-iarnă sunt: Cup&Candle, Balixir, Komoda Design, Beatrix Color, Kindness, Cremeria, Nabulsisoap, Lisa&Co, Dana Dinu, Primitiv Foods, Abund Berry, Mokko Atelier, Crafty Grandma, Cajuki, Sosin; Fructele Pamantului, Povesti Cusute, Gena Tudor Jewelries, Teratai, NoodFood, Atelier Muna, Ludotech, Magic Spot, Traista, Maison du Savon, Apiarium, Karamooch, Doaga Studio, Climent Art, Alexa Paintings, Eliza Crihana, Native Box, Florabelle.
Timp de două zile, vizitatorii vor putea găsi bijuterii, produse de design interior, băuturi și sosuri interesante, haine pentru copii și pentru adulți, produse eco-friendly, cărți, dulciuri și miere în combinații sănătoase, ghiozdane și genți speciale, cosmetice naturale.
Intrarea este liberă. 
Detalii mai multe sunt disponibile pe evenimentul public de pe Facebook.
Seria de evenimente Mezanin Market, găzduită de spațiul Mezanin, va continua cu weekendul 2-3 noiembrie și trei weekenduri de decembrie.

***
Mezanin este spațiul de evenimente al Talent Garden, în Palatul Universul, creat special pentru evenimente cu 130-150 de invitați. Mezanin găzduiește anual lansări de produs, conferințe, expoziții, workshopuri. În decembrie 2018 a fost lansată seria Mezanin Market.

 

Foto: foto deschidere – Roald Aron, foto produse – arhivele brandurilor menționate

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


error: Content is protected !!