Dupa mai bine de jumatate de secol, s-a ingrasat Barbie. Papusa Barbie
In sfarsit s-a intamplat: dupa 57 de ani de “corp perfect”, Barbie a capatat rotunjimi. Si nu, nu e insarcinata. :))
Cea mai bine vanduta papusa din toate timpurile are, din 28 ianuarie 2016, trei noi variante: plinuta, inalta si petite, care se alatura variantei originale.
Producatorul celebrei Barbie, Mattel, a decis sa renunte la tiparul care a consacrat papusa si sa creeze variante actuale, tinand cont de schimbarile demografice si de modificarile idealurilor de frumusete. Fara indoiala insa, unul dintre cele mai importante motive pentru care compania a decis sa schimbe la trup papusa-model a fost reprezentat de critica primita, de-a lungul vremii, vizavi de faptul ca promoveaza in randul copiilor un model de frumusete nerealist.
Noile Barbie au 4 conformatii diferite, 7 tipuri de ten, 22 de culori diferite la ochi si 24 de coafuri, texturi si nuante diferite la par. Si, desigur, nenumarate variante de tinute si accesorii. Rezultatul nu a fost munca usoara: tot proiectul s-a desfasurat pe durata a doi ani.
Iata cum arata noile papusi Barbie 🙂
Barbie varianta originala:
Barbie PLINUTA:
Barbie INALTA:
Barbie PETITE:
“Toate poarta numele Barbie, dar cea Plinuta – cu coapse carnoase si fund bombat – marcheaza cu adevarat transformarea totala”
revista TIME
“Operatiunea” de transformare a lui Barbie a fost o misiune secreta, misiune cu nume de cod “Proiectul Dawn” (Dawn, de la New Day). Doar 20 de oameni au stiut cum vor arata noile papusi. De joi, 28 ianuarie, noile papusi pot fi comandate online, iar in urmatoarele luni vor aparea si in magazinele din intreaga lume.
Povestea intregii misiuni de transformare este spusa in articolul principal din editia de februarie a revistei TIME (care i-a dedicat coperta lui Barbie cea Plinuta 🙂 ). Articolul, scris de Eliana Dockterman, poate fi gasit AICI. Sa il cititi daca aveti timp, veti gasi lucruri interesante. Intre altele, articolul vorbeste si despre reactiile fetitelor (si ale mamelor lor) care s-au jucat, in premiera, cu papusile din noua serie, in cadrul unui focus grup.
Reactii ale fetitelor puteti gasi si in filmul de aici:
https://www.youtube.com/watch?v=vPETP7-UfuI
Transformarile la nivelul corpului suferite de Barbie vin dupa ce, anul trecut, papusa s-a schimbat si la fata, la propriu, capatand mai multe culori pentru ten si mai multe texturi de par.
Potrivit informatiilor de pe site-ul producatorului Barbie, acesta este doar inceputul unei noi ere in lumea lui Barbie. Pe viitor se anunta si alte noutati in lumea Barbie. Una dintre ele este colectia de Barbie-presedinte, programata pentru lansare tot in 2016. 🙂
Despre BARBIE
Barbie este mai mult decat o papusa. Este un brand pe cat de vechi, pe atat de controversat. Papusa celebra – pe numele ei complet Barbara Millicent Roberts – a fost creata in 1959, de americanca Ruth Handler. Potrivit revistei TIME, compania de jucarii Mattel castiga, anual, 1 miliard de dolari din vanzarea de papusi Barbie in peste 150 de tari din intreaga lume. O papusa Barbie costa 10 dolari.
Simbol de frumusete multi ani, Barbie a dus la aparitia fenomenului cu acelasi nume: de-a lungul timpului, tinere din intreaga lume (Rusia, Ucraina, SUA, Japonia) au incercat sa aiba corpul perfect al papusii si s-au supus unor transformari drastice ingrozitoare.
Evolutia papusii Barbie:
Foto: Time (coperta si ilustratie), Barbie.com
Leave a Reply