Alergado împreună, pentru ca 60 de femei să „fugă” din relații abuzive

Dacă ți-aș spune că alergarea mea de 5 km pusă lângă alergarea ta de 10 km și lângă alte zeci de alergări individuale pot ajuta 60 de femei să „fugă” din relații abuzive? Dacă ți-aș spune că, dacă facem împreună150.000 de km, în alergare (dar și mers) le putem da o șansă la o viață mai bună unor femei care au nevoie de asta ca de aer? Dacă ți-aș spune că alergarea ta poate conta acum mai mult decât conta până luna trecută? Te-ai băga?

Vorbesc despre provocarea lunii martie de la Alergado (aplicație a 321sport și Radu Restivan): să alergăm 150.000 de km pentru a face un bine. Iată un cadou bun pentru această lună în care sărbătorim femeia.
 
Alergado dedică challenge-ul lunii martie sprijinirii femeilor care vor să părăsească relațiile abuzive. Concret, cu sprijinul aplicației, oricine dorește să facă o schimbare se poate alătura challenge-ul acestei luni de 150.000 de km, pentru a încuraja femeile să “fugă” din relațiile abuzive!

Fiecare kilometru parcurs devine o modalitate prin care fiecare femeie care trece printr-o situație de violență domestică își poate spune povestea.

La final de martie, cu ajutorul Asociației ANAIS, 60 femei abuzate vor primi asistență psihologică și juridică.

L-am întrebat pe Radu Restivan de la 321sport despre provocarea lunii martie, dar și despre scopul acestei aplicații abia lansate:


Cum ați ales cauza lunii martie și ce v-a determinat să dedicați kilometrii elergați femeilor care vor sa scape din relatii abuzive?

Radu: Încercăm să schimbăm lumea cu ajutorul alergării, iar asta înseamnă uneori să normalizăm „alergarea” într-o țară profund sedentară – așa cum se vede în studii, dar și în realitate. Iar asta înseamnă să vorbim despre alergare chiar și când unii consideră că sunt alte lucruri mai importante de făcut pe lumea asta.
Așa am ales și cauza lunii martie – pentru că ne dorim să contribuim la normalizarea discuțiilor despre ce înseamnă abuzurile domestice și să ne arătăm susținerea față de persoanele care trec prin astfel de momente. Multe colege din comunitatea de alergare ne-au spus de-a lungul timpului un lucru neplăcut: deseori li s-a întâmplat, în timp ce alergau singure, să fie agresate verbal sau fizic. Comunitatea de alergare este acel spațiu în care oamenii trebuie să se simtă în siguranță, motiv pentru care ne dorim ca acest sentiment al comunității de alergare ne-ar plăcea să guverneze societatea în care trăim: toată lumea să fie în siguranță.
Am ales un target imens – 150.000KM – tocmai pentru a le demonstra femeilor din România că nu sunt singure, iar alergătorii sunt pregătiți să facă eforturi mari pentru a le încuraja să fugă din relațiile abuzive.

Crezi că oamenii aleargă mai mult și mai bine când au o motivație socială, dincolo de cea personală?

Radu: Da, cred cu tărie că pe lângă beneficiile personale – atunci când există o motivație mai presus de propria persoană, tindem să ne responsabilizăm mai mult.
Cu aplicația Alergado ne dorim să oferim un scop fiecărei alergări, unul care să depășească orice ține de ambiții personale, iar noi împreună, ca grup și comunitate, să fim factorii schimbării sociale. Încă de la lansarea aplicației, am primit multe mesaje de la oameni care au făcut primii lor kilometri în alergare tocmai pornind de la ideea că acești kilometri vor face bine, iar asta ne bucură teribil de mult.

Scriai zilele trecute că încă nu ați găsit sponsor pentru challenge-ul lunii martie. Ce înseamnă „sponsor pentru cauza lunii”, cât de greu e să-l găsești și unde ar trebui să-l căutați? Cum pot ajuta oamenii pentru a vă ajuta să găsiți (mai ușor) un sponsor în fiecare lună?

Radu: Sponsorul lunii este cel care susține cauza pe care o alegem, iar noi încercăm să facem un match-making între tipul de cauză și profilul de brand/ companie, astfel încât să tragem împreună în aceeași direcție.
Aplicația Alergado unește eforturile tuturor alergătorilor, iar împreună cu ONG-uri și sponsori putem face un loc mai bun din lumea în care trăim. Suntem conștienți că este un proiect nou, cu o abordare diferită, motiv pentru care în această perioadă alergăm pe mai multe fronturi: atât în partea de dezvoltare a aplicației, cât și pe oportunitățile de brand partnership, brand activations, HR campaigns și multe altele.
Pregătim o serie de evenimente online și offline, iar proiectele gândite în jurul Alergado vor atinge paliere diferite, astfel încât impactul să nu fie doar în kilometri, ci în schimbarea mentalităților în ceea ce privește running-ul ca stil de viață, 365 de zile pe an.

Care e povestea aplicației Alergado, cum ți-a schimbat ție viața, cum ne-o va schimba nouă?

Radu: Alergado este un proiect apărut din dorința de a aduce împreună comunitatea de alergare din România către câteva scopuri comune.
Primul – și poate cel mai important – este să transformăm fiecare alergător într-un ambasador al acestui sport, care să vorbească mai departe despre această pasiune și despre cum alergarea ne poate schimba viața atât din punct de vedere fizic, cât și psihic. Este, până la urmă, o luptă împotriva sedentarismului și a obezității, capitole la care suntem fruntași în Europa.
Al doilea punct important este acela de a crea un scop comun și de a-l atinge în mod constant, inspirând astfel oamenii care deja aleargă, dar mai ales pe cei care încă nu și-au făcut curaj – pentru că în Alergado nu contează viteza sau performanța, ci doar distanța parcursă. Dacă reușim în fiecare zi să convingem măcar un singur om să înceapă să alerge (sau să facă plimbări mai lungi sau drumeții), considerăm că societatea este cea care câștigă.
Nu în ultimul rând, simplul fapt că acești kilometri și practic tot efortul se transformă în ceva bine, credem că este o motivație de a aduce din ce în ce mai mulți oameni în lumea sportului, iar la final să fim mai sănătoși și mai fericiți.
#EndorfinePentruBine nu este doar sloganul Alergado, ci un stil de viață pe care ne dorim să îl îmbrățișeze cât mai mulți români!

#EndorfinePentruBine

Cauza lunii este lucrul bun care se întâmplă în societate dacă toți utilizatorii Alergado ating, împreună, target-ul de kilometri prestabilit. Această cauză se poate încadra în trei categorii: educație, sănătate sau mediu și va fi comunicată la începutul unui challenge.

Într-o explicație foarte scurtă: toți utilizatorii Alergado vor ști de la început care este motivul/cauza pentru care aleargă în luna respectivă, cât și care este ONG-ul (Asociația Non Profit) care va derula proiectul.

Pentru a ne asigura că proiectele se desfășoară cât mai bine în societate, acestea vor fi implementate de ONG-uri cu expertiză specifică în ariile enumerate mai sus.

O cauză durează o lună de zile (ex: mai, iunie, iulie etc.) și începe în prima zi a lunii și se termină în ultima zi a acesteia.

Cauza lunii februrie: 127 de copii din satul Dorobanțu, județul Călărași, vor avea acces timp de o lună la ateliere de educație non-formală, care-i ajută pe cei mici să dobândească abilități care le vor oferi un viitor mai bun. În mod concret, le cresc șansele să rămână în școală, să aibă acces la educație și să își poată construi un viitor așa cum merită orice copil de pe lumea asta. Programul se numește „Prezent! Pentru viitor” și este realizat de Asociația EduAct în zone rurale și defavorizate, luptând astfel împotriva abandonului școlar, capitol la care România se află pe primul loc în Uniunea Europeană.


În luna februarie, lună în care a și fost lansată aplicația Alergado, românii au alergat împreună 119.398 kilometri. Adică 2.829 de maratoane (42.2KM). Sau 5.658 de semi-maratoane (21.1KM). Sau 11.939 de alergări de câte 10 kilometri. Sau 23.879 de alergări de câte 5 kilometri. Circumferința Pământului are 40.075 KM. Asta înseamnă că românii din Alergado au înconjurat Pâmântul de 2 ori și au mai lipsit 827 KM ca să fie de 3 X circumferința Planetei. Unii oameni au făcut peste 500 kilometri într-o singură lună. Alții au făcut 400, 300, 200, 100. Și mulți au făcut 3, 5 sau 10 kilometri.

Aplicația Alergado se poate descărca din Google Play sau App Store, se conectează cu contul tău de Strava și gata, de aici încolo, binele se întâmplă în timp ce tu alergi!




Foto: Fitsum Admasu – Unsplash, foto Radu – arhiva personală

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!